Jeg kan ikke betale, hvad gør jeg?
Rykker- og inkassoforløbet hos Nettolager.
Rykkerforløbet hos Nettolager er en proces, der sikrer rettidig betaling og håndtering af eventuelle ubetalte fakturaer. Herunder kan du læse om hvordan det fungerer trin for trin.
- Påmindelser om ubetalte fakturaer: Fra d.1. til d. 11. i måneden modtager du løbende påmindelser om den ubetalte faktura, på din profil hos os. Disse påmindelser gives for at sikre, at du er opmærksom på det udestående beløb og har mulighed for at tage aktion inden der pålægges et rykkergebyr.
- Rykkergebyr: Hvis betalingen ikke er modtaget inden den 11. i måneden, pålægges et rykkergebyr på 100 kr. på det udestående beløb.
- Inkasso procedure: Hvis betalingen stadig ikke er modtaget inden den 23. i måneden, vil det udestående beløb blive sendt til inkasso. Dette er omfattet af gebyrer og renter hos inkassoselvskabet, hvilket man udelukkende kan komme udenom ved at betale det skyldige beløb hos Nettolager FØR det sendes til inkasso. Her vil du få en sms og en mail der oplyser dig om opsigelsen og din deadline for at have tømt dit opbevaringsrum hos os, hvis ikke du kan betale inden da. Derudover vil du også få dit sagsnummer til Collectia, i de følgende dage.
- Opsigelse af lejekontrakten og tømningsprocedure: Når det udestående mellem Nettolager og en lejer sendes til inkasso, vil lejerens lejekontrakt blive opsagt og vores tømningsforløb vil påbegynde. Hvis man ikke betaler det udestående beløb eller ikke får tømt det inden for den givne deadline, vil Nettolager være nødsaget til at fjerne og bortskaffe alle tilbageværende effekter. Alle udgifter til tømning og rengøring af rummet, samt bortskaffelse af effekter, faktureres til lejeren af opbevaringsrummet.
- Hvad skal jeg gøre hvis jeg er blevet sendt til inkasso? Er det udestående beløb blevet sendt til inkasso, skal du betale det fulde skyldige beløb til Collectia. Herefter skal du ringe til Nettolager for at få oprette lejekontrakten på rummet/rumene igen. Her skal du være opmærksom på, at man skal betale for lejen i mellemtiden fra vi opsiger kontrakten og frem til enden af den indeværende måned. Derudover skal du påsætte et betalingskort. Alt dette skal gøres med Nettolager i telefonen.
- Alternativer til betaling hos Nettolager: Du kan betale via mobilepay eller betalingskort via vores hjemmeside eller app. Her vil du også kunne bruge et andet eller en andens betalingskort, eller et andet tlf. nr. på mobilepay. Det behøver ikke at være din mobilepay elller dit betalingskort.
Jeg kan ikke betale inden den. 23. i måneden, hvad skal jeg gøre? Har du ikke mulighed for at det betale det skyldige beløb, anbefaler vi at du med det samme tømmer dit rum, så gældende ikke stiger yderligere. Hvis du ikke tømmer dit rum, inden den givne deadline, vil Nettolager være nødsaget til at tømme dit rum. Alle omkostninger ved dette, vil blive faktureret til dig. Alle tilbageværende effekter i opbevaringsrummet bortskaffes.
Vi håber, at denne forklaring hjælper med at afklare vores rykkerforløb hos Nettolager. Hvis du har yderligere spørgsmål eller bekymringer, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, der har åbent alle ugens dage mellem kl. 8 og 18 på +45 70 230 255 eller kundeservice@nettolager.dk. for yderligere information.